Skip to main content

Gifjes zijn een hele mooie aanvulling op je online marketing plan. Ze zijn te gebruiken in je social media, zoals in je stories van instagram, facebook en tiktok. Door persoonlijke GIFjes of GIFjes in je huisstijl te gebruiken versterk je de merknaam en vergroot je de zichtbaarheid van je merk en de gezichten achter je bedrijf. Maar hoe kun je dat nou meten? Eind december mocht ik een combinatiepakket van video en logo GIFjes afleveren voor Hup en Fidom uit Meppel. Na de wensen besproken te hebben en de filmopnames te hebben gemaakt, ben ik aan de slag gegaan met de nabewerking. Ik heb aanvraag gedaan voor een Brand Channel bij Giphy en gezorgd voor de goede hashtags om op gevonden te worden. Na goedkeuring van dit kanaal, kunnen de GIFjes door iedereen online gevonden en gebruikt.

Groot bereik op Giphy

En dat laatste is zeker gebeurd! Na nog geen 2 maanden, zijn de GIFjes meer dan 340.000 keer bekeken online. Als dit gebeurt met een GIFje waar je bedrijfslogo in voorkomt, betekent dit natuurlijk extra zichtbaarheid en bekendheid! De topper van deze serie is 152.000 keer bekeken. Dit een video-GIF van Erik met het bord van Hup en Fidom. Dat zijn natuurlijk fantastische cijfers!